مرحله سوم جستجوی بقایای انسانی مفقودین دفاع مقدس در فاو آغاز می شود
نوشته شده توسط : lsdf

' پی ‌یر ریتر ' روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا، افزود: تاكنون در دو مرحله كار مشترك و برنامه ریزی شده از سوی كمیته بین المللی صلیب سرخ و گروه تفحص مفقودین ایران و عراق در شبه جزیره فاو در جنوب عراق، پیكرهای پاك 24 شهید ایرانی هشت سال دفاع مقدس كشف و شناسایی شد.

وی توضیح داد دومین ماموریت مشترك این كمیته سه جانبه از 27 ژانویه تا 15 فوریه ( هفتم تا 26 بهمن ماه جاری) انجام شد. این ماموریت در كمتر از سه ماه در خاك عراق و تحت نظارت كمیته‌ بین‌المللی صلیب سرخ برای روشن شدن وضعیت مفقودین جنگ هشت ساله صورت گرفت.

رییس دفتر نمایندگی كمیته بین المللی صلیب سرخ ادامه داد در سال 2008 ایران، عراق و كمیته‌ بین‌المللی صلیب سرخ، روند سه‌ جانبه ‌ای را آغاز كردند كه هدف از آن روشن ‌كردن سرنوشت كسانی بود كه پس از پایان جنگ هشت ساله عراق و ایران همچنان مفقود هستند.

وی اظهار داشت: كمیته بین المللی صلیب سرخ ضمن حفظ بی طرفی در روند جستجوی مفقودین، اطلاعات و كمك های لازم را در راستای ادامه كار كمیته مشترك تفحص در منطقه فاو انجام می دهد و امیدوار است تا در مرحله سوم كاووش ها و تفحص بقایای انسانی، مفقودین بیشتری از كشته شدگان در جنگ بین عراق و ایران در این منطقه كشف شود.

ریتر افزود: كمیته بین المللی صلیب سرخ آماده است در راستای شناسایی بقایای انسانی پیدا شده در منطقه فاو، كمك اطلاعاتی و پزشكی به پزشكی قانونی دو كشور ایران و عراق ارایه دهد.

اجتمام**7029 ** 1569**





:: برچسب‌ها: شهری , آسمان , سنگ ,
:: بازدید از این مطلب : 640
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 10 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: